Friday, July 22, 2011

Γιος ιμάμη έσωσε ελληνική εφημερίδα

Δίχως να γνωρίζουν καν ελληνικά, πολλοί, νεαροί κυρίως, Τούρκοι κινητοποιήθηκαν για να διασώσουν την ιστορική εφημερίδα της Κωνσταντινούπολης, την «Απογευματινή», που απειλούνταν με λουκέτο, αξιοποιώντας τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook.
Μεταξύ των διαχειριστών της σελίδας στο Facebook με τίτλο «Μην αφήσετε την Απογευματινή να κλείσει» είναι και ο νεαρός Μπεχλούλ Τσετίνκαϊα, ο οποίος εργάστηκε ως δημοσιογράφος που κάλυπτε θέματα μειονοτήτων για το CNN Turk και την ιστοσελίδα euroactiv.com.tr.
«Παρότι είμαι γιος ιμάμη, η πρώτη μου κοπέλα ήταν μέλος της ελληνικής κοινότητας της Πόλης και η πρώτη μου δουλειά ήταν η ενασχόληση με τους Έλληνες της Πόλης. Αυτό με έκανε κάτι σαν ακτιβιστή υπέρ των μειονοτήτων, γνωρίζω καλά τι σημαίνει συνύπαρξη», λέει στο «Έθνος της Κυριακής» ο Μπεχλούλ που στο προφίλ του στο Facebook αναγράφει το όνομά του και στα ελληνικά, δείγμα της αγάπης του για την ελληνική κοινότητα.
«Έχω ήδη συναντήσει τον κύριο Βασιλειάδη, τον εκδότη της εφημερίδας, όταν κάλυπτα θέματα του Πατριαρχείου και έχουμε γίνει φίλοι. Άλλωστε ήταν από τους δασκάλους μου στη δημοσιογραφία», εξηγεί. «Όταν άκουσα τι συμβαίνει θέλησα να κάνω κάτι. Η συγκεκριμένη σελίδα στο Facebook ήταν μια καλή λύση κατά τη γνώμη μου. Πολλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν τις πληροφορίες που έχουμε αναρτήσει και αγοράζουν συνδρομές».
«Δεν έχω πια το δικαίωμα να την κλείσω, η "Απογευματινή" έχει μόνο δύο επιλογές: να ζήσει ή να ζήσει» δηλώνει με έκδηλη τη συγκίνηση ο εκδότης της «φωνής» της Ρωμιοσύνης στην Κωνσταντινούπολη, Μιχάλης Βασιλειάδης, κάνοντας λόγο για το κουράγιο που του έδωσε η προσπάθεια των άγνωστων αυτών ανθρώπων για να σώσουν την ομογενειακή εφημερίδα.
Καθημερινά το τελευταίο 15νθήμερο αναρτώνται στη σελίδα δημοσιεύματα από όλο τον κόσμο για το ιστορικό έντυπο που λειτουργεί από το 1925, φωτογραφίες, σχόλια και εκκλήσεις προς τους ιθύνοντες ενώ οι συμμετέχοντες έχουν ήδη ξεπεράσει τους 1.500. «Ήταν ένα πραγματικό "τσουνάμι ενδιαφέροντος" από άγνωστους ανθρώπους», λέει ο κ. Βασιλειάδης, που δίνει παράταση ζωής στην εφημερίδα.

0 comments:

Post a Comment